söndag 14 februari 2010

Smällare + Zelda = höjden av manlighet????


Igår var det dags igen: när Zelda och jag kom ut vid femtiden på eftermiddagen stod en liten klunga unga killar på en gångväg ovanför oss. Det visslade till... och PANG!
Zelda blev så rädd att hon sprang hem - jag tvekade ett ögonblick mellan att följa efter henne och att gå och ta mig ett allvarligt samtal med killarna. Det verkade mest akut att leta upp Zelda vilket inte var svårt - hon stod som sagt i porten - men sedan tog jag henne under armen och susade tillbaka.
Tomt.
Snopet.
Det stod däremot några killar på lekplatsen intill som drar till sig små barn på dagarna och mycket större unga människor på kvällarna.
"Var det ni som kastade smällare nyss?"
Tre ansikten med extremt oskyldiga miner vändes mot mig.
"Vi? O nej. Det var några andra. De gick ditåt..."

Hur kul kan det vara att skrämma en mycket liten hund? Kan man verkligen få några manilghetspoäng för det?
PS Idag gör Zelda ett gästspel på Erik Hedins blogg www.erikhedin.se

2 kommentarer:

desperat hemmafru sa...

Är det inte så man får manlighetspoäng?

Superdumt och obetänksamt = många manlighetspoäng SANT

*ironisk*

Denise Hundkonsult sa...

Åh vad trist! Lilla Zelda! Ge henne en kram och en puss från Scott och mig!