tisdag 23 februari 2010

Inga fler tisdagar med Oliver.

Det är illa nog när en gammal hund blir sjuk och lämnar oss - sorgen kan vara lika intensiv som när vi förlorat en människa som stått oss nära. När en valp blir sjuk och inte lever vidare är det oväntat, och på något sätt chockerande alldeles bortsett från att det är så oerhört sorgligt. Men idag blev Olivers sista tisdag. Han kommer aldrig att bli den magnifika hund han var på väg att utvecklas till. Sidenmjuka, vackra, läraktiga Oliver kämpade tappert men blev inte frisk.
Vi tänker på hans familj, och på allt vi såg fram emot att göra tillsammans med honom. Han lämnar ett stort tomrum efter sig.

11 kommentarer:

Denise Hundkonsult sa...

Ja, verkligen! Jag fick inte känna honom så länge som dig och Zelda, men de två sista dagarna i hans liv spenderades delvis med mig och det är fruktansvärt sorgligt att tänka på att han inte finns mer. En sån underbar familj som han hade är det få hundar som har! Det råder sorg i mitt hjärta ikväll.

Britt Marie sa...

Så oerhört sorgligt. Vackre siden-Oliver! Trots att jag inte lärde känna honom på annat sätt än genom din blogg, så känner jag mig nedstämd och sänder varma tankar till hans matte och husse.

Ej hundägare sa...

Britt Marie har väl uttryckt det även jag känner.

Hana_Caena sa...

varma hälsningar till matte och husse..
Kan inte ens försöka förstå vilken sorg de går igenom just nu.. ..

Anonym sa...

Nej!!! Så oerhört sorgligt, tragiskt, orättvist och ofattbart...
Många varma tankar från mig till Olivers familj

Malin Uppfödare sa...

Oliver lever vidare i våra tankar.

Hans familj har vart dem bästa o mina tankar är med dem nu. Sörjer så med er.

Bästa valpköparna man kunnat haft, Oliver hade ett bra liv från det att han föddes tills hans sista andetag o jag vet att han däruppe i sin hundhimmel ser ner på oss alla andra o är tacksamma över hur bra han haft det hos Hobersfamiljen..

O tack för alla bilder o fina ord om Oliver här i bloggen..

kram olivers uppfödare

desperat hemmafru sa...

Nej men nej! Åh vad sorgligt!!!! Vad hände??? Skickar också mina varmaste hälsningar till Olivers ägare.

Ewa sa...

Så ledsamt, för alla.. hur kan en sådan ung frisk hund dö? Av vad? Med all denna medicinska kunskap? Det visar att det inte är människan som rår.Jag känner så med alla drabbade! Hälsningar Ewa

Anonym sa...

Så fruktansvärt, han såg så frisk ut. Tänker på hans familj som måste sakna honom varje timme.
M

Magnus Hober sa...

Det är oerhört tomt efter Oliver. Han var en familjemedlem som på kort tid fick en central plats i vår gemenskap. Oliver drabbades av metafysär osteopathi, vilket är en sjukdom som kan drabba ffa snabbväxande hundar. Prognosen är i många fall god, men Oliver hade en svår variant. Starka smärtor över tillväxtzonerna i både fram-och bakben. Febern pendlade upp och ned. Som högst var den upp mot 41 grader. Trots smärtstillande sprutor, antiinflammatorisk medicin samt antibiotika så fortsatte sjukdomen intensivt. Oliver kunde inte gå pga smärtorna. Han låg ned när han skulle kissa och bajsa. Vi höll under 14 dagar på med att åka in och ut på djurakuten. Han fick dropp på dagarna, och var hemma på nätterna. I tisdags den 23/2 fick han somna in för gott i familjens gemnskap. Saknaden är stor.
Magnus, husse till Oliver

desperat hemmafru sa...

Tack Magnus för ditt sakliga och informativa inlägg. Jag tror vi alla undrat och samtidigt förstått vilken sorg ni drabbats av som hundägare. Vänliga häslningar Åsa