söndag 28 februari 2010

Otippat och oväntat :-)


Här ser ni Zelda igår kväll - hon har hittat sin sovplats på hotellet i Örebro.
Steg upp kl 6 i morse för att bada henne, hon hade konstigt nog fått tovor i nacken trots att jag badade henne mitt i veckan som uppladdning...
Hursomhelst trodde jag inte att hon skulle samarbeta alls idag: i ringen intill som bara skiljdes från våran av ett tunt snöre dömdes nämligen Rottisar - det sprang runt ett helt gäng glänsande stora svarta hanar när det blev vår tur. Men, mirakel av alla mirakel - Zelda blängde visserligen litet på dem, men sprang snällt runt som hon skulle, och försökte dessutom inte sätta sig när hon skulle stå! (Det var inte snyggt, men mycket bättre än att inte stå alls...)
Nästa mirakel var att hon måste ha vuxit till sig, för hon fick fin kritik och placerades som andra bästa tik av fem. Etta blev den högt meriterade Prefix The Name Of The Game (att hamna i samma klass som henne kan jämföras med att anmäla sig till ett klubbmästerkap i tennis och upptäcka att man ska spela mot Robin Söderling...).
Sammanfattningsvis en oerhört lyckad dag, särskilt kul att få se flera av halvsyskonen!
Foton kommer, hoppas jag!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Kanske de tisdagar som hann bli med Oliver bar frukt i bara bläng på Rottisarna... Och stå - en bra målvakt ska ju också ha tur :-)

Britt Marie sa...

Grattis från oss! Det är alltid roligast när man alls inte förväntar sig framgång och det blir succé ändå!
Rudi och jag gick på spårkurs i höstas och jag anmälde oss till en officiell appelltävling för att se hur vi skulle lägga upp träningen inför vårens tävlingssäsong. Vi sopade banan med de övriga åtta rutinerade ekipagen, det blev klassvinst och uppflyttningt till nästa klass. Aldrig har jag varit gladare och stoltare i hundsammanhang. Det var så helt otippat!

Ludde sa...

Åh, grattis till den fina kritiken! Jasså, Zelda gillar stora killar. Vi kanske träffas nån gång...

Anonym sa...

Grattis!!!
Blir det Älvsjömässan i påsk nästa?
Där får ju tikarna en egen Kanondomare som har "Wippar". Där kan det bli rörelserna och "flåset"
det hänger på och det har ni ju och
Zelda är ju jättesnygg nu.
GO FOR IT ÅSA OCH ZELDA.
Jeanita och chihuahuorna.

Unknown sa...

Ja, jag blev faktiskt så uppmuntrad att jag genast anmälde oss till Älvsjö 3/4 april!

Erik Hedin sa...

Grattis till fin placering! Tufft av Zelda att inte påverkas av Rottisarna! Hälsar Erik&Fari