fredag 5 februari 2010

Om att vara på väg...


Mänskliga hjärnor gillar när vi närmar oss våra mål. Då går belöningssystemet igång, och vi mår bra. Men för att kunna närma oss ett mål måste vi ha ett, så jag har satt upp några mål för Zelda och mig som gäller för det kommande året: vi ska ställa upp - minst - i antingen en agility eller en freestyletävling, och hon ska få en etta på en vanlig utställning.
För att klara detta behöver vi träna, och jag har just anmält mig till ett sommaragilityläger, ska se om det går att hitta ett freestyleläger också - det är häpnadsväckande vad man kan lära sig under några intensiva dagar!
Bild: Belöningssystemet i blått. (University of Cambridge).

2 kommentarer:

Rudi sa...

Sommaragilitylägret...berätta mer! Jag håller med om att läger är en bra idé för att verkligen komma igång med nya träningsformer.

desperat hemmafru sa...

Ja, berätta mer! Vi vill också träna när vi kommer till Sverige! :-)