fredag 12 februari 2010

En tjuv bröt sig in...


Nej, inte hos mig, men eftersom Zelda o jag inte har så mkt att berätta idag får ni den här historien istället:
En tjuv bröt sig in i ett hus en natt. Han lät ljuset från ficklampan lysa runt för att se om det fanns några värdesaker där, när en röst sade:
”Jesus vet att du är här.”
Tjuven hoppade nästan ur skinnet, släckte ficklampan och stod alldeles stilla. Det var helt tyst. Efter en stund skakade han på huvudet och fortsatte leta efter något att ta.
Precis när han började koppla loss datorn hördes den klara stämman igen:
”Jesus tittar på dig.”
Han stelnade till och lyste runt i rummet för att se varifrån rösten kom. Slutligen, i hörnet av rummet, fick han syn på en liten papegoja.
”Var det du som pratade?” frågade han papegojan.
”Yepp,” sa papegojan. ”Jag försökte bara varna dig, för han kollar dig nu”
Tjuven slappnade av. ”Varna mig, va? Och vem är du?”
”Moses," sa papegojan.
“Moses?” skrattade tjuven. “Vem i hela världen döper en fågel till Moses?"
”Samma som döpte en Rottweiler till Jesus.”

4 kommentarer:

Anonym sa...

Övertalning kan vara andlig och subtil... men den kan också vara kroppslig och hårdför. Kombinationen är oövervinnelig!

Ludde sa...

Husse och matte skrattade så dom nästan grät när dom läste historien. Eftersom min mormor var en blandning av Boxer och Rottweiler kände jag att historien nästan kunde handlat om mig. Eftersom matte och jag ofta tittar in här kanske vi kan få länka till dig? Kramar, Ludde

http://web.comhem.se/~u41364444/ sa...

hej
tack för dagens första skratt från magen
hälsningar gunilla o bertil (min sambo...tib spaniel...
ps. läser din blogg varje dag...har läst dina böcker också...gillar den vetenskapliga delen i din "andlighet" ds.
http://web.comhem.se/~u41364444/

Unknown sa...

Till Ludde: ni får gärna länka till hit - och det är tur att Zelda inte kan läsa, för då hade hon insett an en hund - Ludde t.ex. - kan få MYCKET godare mat än den hon får...