lördag 28 december 2013

Tillägnas dem med prestationsångest.

Ibland får jag höra att det mest ger prestationsångest att läsa hundbloggar.
Här är en liten session från igår där jag försöker använda det vi lärde oss på en kurs i platformsträning för ett tag sedan. Målet är att kunna använda frigolitskivan (platformen) för att visa hunden hur den ska stå och så småningom gå i de olika heelworkpositionerna. Nemi ska nu lära sig position tio, dvs som "mellan" fast med nosen åt andra hållet. Dit kom vi aldrig.


Hon har hunnit glömma att det enda hon behöver göra är att stå still med alla fyra tassarna på frigoliten och jag inser inte det utan kör på med min egen agenda istället för att backa och påminna henne om grunderna ...

6 kommentarer:

Lillian "sognafaret" sa...

Så flinke dere er ;)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Prestationsångest. Det ligger något i det. Alla tränar och är så duktiga.

desperat hemmafru sa...

Japp! Jag är definitivt en av dem med prestationsångest. Fast i detta filmklipp är jag mer fascinerad av Nemis färg. Jag tycker att hon sett betydligt vitare ut förut. Nu ser hon plötsligt kopparfärgad ut med mörka öron och mörk svans. Har aldrig sett hennes färg så tidigare. Var det inte du som en gång skrev om "kameleonthundar"? Vilken omgivning har hon nu anpassat sig till? ;-)

Texas matte sa...

Sötaste Nemi! Som hon försöker☺️. Lite kluven om det är en target eller plattform eller.....
Men hon klurar ju på bra❤️ och nyttigt att titta på filmsnuttar där man inte gör alla rätt också

Unknown sa...

Till Desperat Hemmafru - undrar om det inte bara är ljuset som får henne att se annorlunda ut. Jag tycker att hon ser ut som vanligt, men kan ju vara hemmablind ...

Olga da Polga sa...

tack ;-))