måndag 16 december 2013

Boven i dramat?

Igår på dagen dagen höll Zeldas mage sig lugn, och hon kräktes inte. Även Nemi var pigg och frisk, vilken lättnad (än så länge)!
Den som däremot blev aningen småkrasslig var jag.
Då började jag fundera över vad Zelda och jag hade ätit på kvällen.
Svar: Persimmon.

Det är något av det godaste Zelda vet, så hon och jag åt mycket mer än Nemi. Tänk tänk tänk om det är så väl att hon inte är sjuk, utan bara hade fått i sig lite mer frukt än hennes mage tålde!
Hos oss är det kokt ris och fisk som gäller när damerna är dåliga i magen, så hon fick en liten portion på kvällen eftersom hon ju mått bra under dagen.
Det uppskattades, nu hällar jag tummarna!

7 kommentarer:

Arlo sa...

Det låter som en trolig förklaring, tycker jag. Vi håller tummarna för alla era magar idag!

eva s sa...

Hoppas magen blir bättre idag.
Har aldrig sett den frukten :)
Får kolla på internet efter den :)

Lillian "sognafaret" sa...

Så godt det ikke var noe annet ;)

Unknown sa...

Jösses! Googlade just "Persimmon dog" och fick fram följande:
"The seeds from persimmons can cause inflammation of the small intestine in dogs." Klart olämplig hundmat med andra ord.

Lärdom: Nästa gång hundarna får smaka på en frukt som vi är ovana vid så ska jag googla först och bjuda sedan.

Lena sa...

Bra att du informerar! Mina labbar är otroligt förtjusta i frukt / grönt (plus allt annat ätbart ) ska också börja googla!

Arlo sa...

Och jag som för första gången någonsin har en hund som äter frukt och grönt törs inte ge något för första gången utan att kolla upp. Nu vet vi ännu en frukt som går bort tillsammans med vindruvor och russin! Hoppas Zelda är på bättringsvägen.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Då behöver du nog inte vara orolig för att Nemi också ska bli dålig.Hoppas att Zelda kryar på sig nu.