fredag 20 december 2013

Dags att beväpna sig?

Igår träffade vi en av promenadkompisarna från tiden då vi gick en daglig morgonpromenad i Observatorielunden. Vi går inte längre dit så ofta eftersom Zelda inte känner sig trygg där, det kommer för ofta stora, lösa okända hundar framspringande, och därmed anser Zelda att stället bör undvikas.
Kompisen hade just köpt en stor anti-hund spray.
Anledningen? En muskelhund hade bitit en av de morgonpromenerande hundarna så att ögat blev allvarligt skadat.
Hundens husse? Tittade på och flinade.
Anmälan?
Ingen vågade.
Dags att beväpna sig?



9 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Kanske inte så dumt ändå.Har man otur kan ju ett sånt hundmöte bli ödesdigert.
Med taxen råkade jag ut för några väldigt otäcka incidenter.

Jeanett Lemmeke sa...

Glöm inte mobilen och att fotografera hussen.
Ledsen att hundägare skall behöva känna sig hotade av andra hundägare.

eva s sa...

usch det är skrämmande

Lotta sa...

Kan man spruta den på husse‼️

Unknown sa...

Till Jeanett. Vad jag förstår var det ingen som vågade ens ta upp sin mobil, än mindre rikta den mot hussen...

Lillian "sognafaret" sa...

Isj, at folk ikke kan passe på sine hunder når det er andre som går tur forbi. God jul!

Lyckopiller sa...

Ett sånt spray har jag. Tyvärr har jag fått användning för det. Väldigt effektivt.

Elisabeth sa...

Fy farao att sånt över huvudtaget skall behövas.

Eva Milos matte sa...

Jag införskaffade en sådan till min hundrädde mor, som då kunde gå i parken utan ångest. Senare jick hon på kbt terapi och idag går hon i parker och skogen utan att hon känner fara för livet.