tisdag 10 december 2013

Äntligen hemma!!

Igår kom damerna hem - hurra!
Allt har gått bra, bortsett från att Zelda tydligt har visat att de lantliga promenader som har varit ett dagligt inslag inte har uppskattats.
Hon har sett ut som : "Va? Säg inte att vi måste ut i naturen idag igen?"

De har nu vilat från all form av träning i nästan tre veckor, de är nyfriserade och fina och det känns lite som en nystart. Jag har hunnit fundera mycket på hur vi ska leva och träna framöver, men mest av allt gläds jag åt mina vackra, glada små hundar som berikar vardagen i stort och i smått.

Här ett bildbevis på att de är hemma, pälsen på öronen börjar växa ut på båda.


Zelda ska få gå tillbaka till sina hängande öron, det blev aldrig någon riktig stadga i dem när de stod.

9 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Härligt att ha hundarna tillbaka igen.

Jeanett Lemmeke sa...

Jag blir så glad av din kommentar om att du gläds åt dina vackra, glada små hundar.
Just det är ju meningen med hundar - att vi älskar dem, och gläds åt dem.
Och det bästa är att de älskar oss så tillbaka, och gläds åt att ha oss.

Det märks att dina tjejer har det bra liv och lever med en matte som har dem kär.

Skönt att du är hemma - du har varit efterlängtad :-)

Lena sa...

Tänk att det är så mycket glädje i så små varelser :) och i kära återseenden, fantastiskt!

Arlo sa...

Skönt att familjen är samlad igen!
Mycket Åsa blev det igår, både i radion och på teve :-)
Nu ser jag med spänning fram emot den nya boken där alla överlever!

Anonym sa...

Du borde ha en dagenstidning med i bilden :)

Välkommen hem.

Elisabeth sa...

Skönt att ha sina älsklingar hemma igen. Tittade på Sommarpratarna i går och det var trevligt att lära känna dig lite mer. Konstigt nog tycker man att man känner en människa vars blogg man följer varje dag, men så är det ju inte egentligen. Lycka till med fortsatt träning, följer det med intresse!

Unknown sa...

Till Elisabeth: jag har samma upplevelse av dem vars bloggar jag följer. Jag tror att det faktiskt går att lära känna en människa vi en blogg, föruttsatt att bloggaren berättar om sitt liv i det lilla , dag för dag. Det är ju i handlingarna vi visar vilka vi är, och i hur vi tänker kring det som händer...

Olga da Polga sa...

fina små hjärtan ...

Jag ser också framemot din nya bok!

Bingolotti sa...

Borta bra fast såklart hemma bäst Särskilt om man som de fina damerna får ligga på ett mysigt fårskinn:-)