tisdag 4 september 2012

Mjuuuka hundar...

Igår umgicks vi litet med förskolebarnen i vår lilla park. De är mycket duktiga på att fråga innan de går fram till hundarna, och många av dem vet redan att Zelda gillar att bli klappad men att Nemi är för blyg.
En liten flicka stryker Zelda över ryggen och säger :
"Jag älskar hundar!"
Jag frågar:
"Vilka hundar tycker du bäst om?"
Hon tänker. Och tänker. Jag är på väg, på vuxenotåligt vis, att fråga vidare - stora hundar? Små hundar? - när hon plötsligt har tänkt färdigt.
Hon tittar på mig, och säger allvarligt:
"Mjuuuka hundar."

4 kommentarer:

Olga da Polga sa...

såklart!

eva s sa...

Så härligt, och hon fick tänka klart :)

desperat hemmafru sa...

Tänkte precis svara "såklart!", när jag såg Olga da Polgas svar... Men det är ju det - självklart! :-)

Eva sa...

Så gott!