onsdag 12 september 2012

Bokomslag, titlar och förväntningar....


Den här boken plockade jag på mig när jag precis var på väg ut ur en bokhandel - jag hann inte titta så noga på den, men eftersom jag brukar läsa allt jag kommer över om hundar verkade den ju som ett fynd. Sedan visade det sig att det inte fanns en enda hund mellan pärmarna - boken (som för övrigt var väldigt intressant) handlar om inkvisitionen och förföljelse av folkgrupper. 
Så det blev ju bra i alla fall.

Nu ska jag läsa den här:
Drottning Victoria omgav sig med hundar, och det ska ni veta att jag blir grymt besviken om det inte står något om hennes relation till hundarna när man nu har valt att ge hunden nästan lika stort utrymme som drottningen på omslaget!

4 kommentarer:

Anna @ Rocktassar sa...

Gud av besviken man blir i såna situiationer... De där böckerna hade jag nog inte plockat upp, även om jag också läser allt med hudnar... haha. Men jag förstår din besvikelse!

ej hundägare sa...

Ett tips?? Just läst Jeanette Wintersons självbiografi "Varför vara lycklig när man kan vara normal?" Där nämner hon Mark Doty: Dog Years, en självbiografi om att leva med hundar.

Anonym sa...

Bra med boktips :)

Olga da Polga sa...

:-)