torsdag 2 januari 2014

Nya planer för året.

Det är roligt att ha i alla fall någon liten del av livet som går att planera, exempelvis hundarnas träning och årets tävlingsagenda.
Under 2014 hade jag bestämt mig för att inte gå några kurser, jag hade istället tänkt lyssna på hundarna och på mig själv.

Sedan kom en tvådagarskurs i HtM och Freestyle för den lilla hunden med Ida Björkman. Som skapt för oss, den kan man ju inte missa.
Och så får jag höra att Vanda Gregorova som gör så kreativa och roliga program bland annat med sin lila Chihuahua kommer till Sverige i vår för definitivt första, och kanske sista gången. Hon tänker ägna en hel dag åt just träning och tävling med små hundar. Jag anmäler mig förstås.
Inte nog med det - Heather Smith kommer hit under våren. Alla vi tränar med ska dit, klart att vi måste haka på (eller…).

Och så fortsätter vi med lydnadsträningen för Barbro Rydén.

Vi kanske kan hoppa över höstens kurser istället.


Ida och Viggo 



Vanda Gregorova


Heather Smith och Maddie





Och här kan ni se Vanda med en större hund i fjolårets Europeiska mästerskap där de kom tvåa. Många tycker att de borde ha vunnit.

3 kommentarer:

Arlo sa...

Älskar det programmet! Varje gång jag ser det häpnar jag över bådas skicklighet. Så klart ni ska gå kurser för de bästa när ni har chansen! Själva starar vi med kurs för duktiga Ann-Sofie Z nu i vår. Men det bli nog enda kursen..kanske..

Unknown sa...

Till BMW - den har vi missat, var är den annonserad?

Arlo sa...

Det är en kurs som ordnas av Kungsörs Bhk och blev full på ett tjillevipp! Det är dessutom en ren nybörjarkurs i HtM och freestyle, såna växer ju inte precis på träd.