onsdag 25 september 2013

När sådant händer som man slutat hoppas på ...

Zelda har alltid gillat att bada, alltid gillat att få komma upp på trimbordet.
Nemi har alltid tyckt illa om att bada, och inte heller gillat trimbordet.

Igår var det baddags igen, som så ofta hos oss.
Jag började med Zelda.
Till min enorma överraskning kom Nemi och satte sig intill Zelda i duschen, och där satt hon tills det blev hennes tur.

Precis så brukar Zelda göra när hon ska bada. Hon sätter sig förväntansfullt, och ser glad och nöjd ut medan vi håller på.
Igår, vid tre och ett halvt års ålder, verkade Nemi för första gången inte ha något emot att bli badad.
Det var helt oväntat, otippat, nästan otroligt.

Vad ??? kan ha hänt?

5 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Så det kan fungera efter tre år .... De finns det ändå hopp. Shanti är livrädd för vatten.

Bingolotti sa...

Wow, bara att gratulera till! Ger mig hopp om att Bingo så småningom också kan börja gilla bad;-)

Jeanette sa...

Plötsligt händer det:)
Min lille var livrädd för och verkligen avskydde att fönas som liten och unghund. Gav upp och lät honom självtorka (valde att klippa ner honom då också) under något år för att sen prova en gång till... Och han t o m verkade njuta av värmen då - inga som helst bekymmer numera.

Anna, Kompis o Daisy sa...

Köp en trisslott! ;) Lilla tjejen har kanske blivit vuxen och förstått att det är ganska mysigt med bad och fix? Min lilla (2,5 år) har jag fått mycket gratis på bara för att hon ser upp till stora"syster" (6 år) och samtidigt vill ha samma uppmärksamhet. (Det ska vara millimeterrättvisa.) Hos oss köar tjejerna för att få klorna klippta och pälsen borstad. Funkar dock inte lika bra på tandborstningen... Hm... :)

Anna, Kompis o Daisy sa...

Köp en trisslott! ;) Lilla tjejen har kanske blivit vuxen och förstått att det är ganska mysigt med bad och fix? Min lilla (2,5 år) har jag fått mycket gratis på bara för att hon ser upp till stora"syster" (6 år) och samtidigt vill ha samma uppmärksamhet. (Det ska vara millimeterrättvisa.) Hos oss köar tjejerna för att få klorna klippta och pälsen borstad. Funkar dock inte lika bra på tandborstningen... Hm... :)