fredag 20 september 2013

Kulturell kväll igår.

Igår var vi kulturella.
Vi tittade in på ett galleri där Camilla Selling ställde ut tavlor med hundmotiv.
Den här var frestande:


Men jag tog till slut den här: 


Camilla hälsar på damerna:



Sedan gick vi vidare till Galleri Konstochfolk och Inger Edelfeldts utställning "Livets hemliga liv". Där fanns exempelvis detta porträtt av Charlotte Bronte:


Och spegelboxar med olika motiv: 


Damerna väntar på sin filt, Inger ska straxt börja läsa. 


Och så fick de hälsa på Inger ...



Det var en omtumlande och fantasieggande utställning, ja ni ser ju själva. För er som bor i Stockholm kan jag varmt rekommendera ett besök.

7 kommentarer:

eva s sa...

Vad fint att hundar får vara med :)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Du gjorde ett fint val.

Olga da Polga sa...

åh vilka underbara frestelser!

Camilla Selling sa...

Åh goa du! Vad mysigt att du lagt upp bild på tavlorna och mig med söt vovvarna! Jag blir helt varm i själen! Vilken superfin blogg du har! :-)

Arlo sa...

Tänk att få ta med damerna nästan överallt!

Unknown sa...

Jag hörde mig för först - vad hade galleriet för syn på hundar? Fick grönt ljus för Ingers utställning. Det andra gallerirt passerade vi på vägen, och i den hundtillvända miljön var det inte frågan om annat än att att förbipassernade hundar var varmt välkomna...
Jag tänker att steg ett är att lära hunden (ifall den inte gör det naturligt) att inte hoppa på människor den inte känner, inte skälla, hålla sig lugn. Sedan får hunden gärna vara ren och torr. Till sist tar man med den så ofta som möjligt. Vi fick därmed en trevlig gemensam upplevelse och en inbyggd kvällspromenad när vi vandrade hem från Söder

desperat hemmafru sa...

Jättefin utställning! Den hade jag GÄRNA gått på. Och jag hade nog också kunna falla för frestelsen att investera i en tavla. Konst och lampor är min passion. :-)