lördag 13 december 2008

Till inspiration - Cruftvinnaren i freestyle 2008

6 kommentarer:

Anonym sa...

Efter att ha läst en bokanmälan i SvD 08-11-27 ville jag läsa något av Donna Harway (vetenskaphistoriker)och valde hennes senast utkomna bok "When Species Meet". Lät ju spännande!! Visade sig vara en bok om människor och deras hundar. Inte läst den än, men verkar spännande. Börjar undra om mitt undermedvetna påstår att jag vill ha en hund...

Anonym sa...

PS På bokens baksida citeras bla Cameron Woo publisher of Bark Magazine: "When Species Meet is a brethtaking meditation on the intersection between haumankind and dog, philosophy and sciece, and macro and micro cultures."

Unknown sa...

Tack! Reaktion ett: ångest, tänk om hon har skarivi samma bok som jag håler på med...
Raktion 2: O så kul att just en vetenskapsteoretiker tagit sig an den här spännande frågan
Reaktion 3: Zeldaboken ligger nog precis rätt i tiden, det finns ett intresse för ämnet, vilket bevisas av att exempelvis en person som Donna Harway väljer att skriva om just detta!
Tusen tack igen för tipset!

Anonym sa...

Så smått börjat läsa Harways bok... Hoppas din blir mer lättläst så den får en stor publik!

Anonym sa...

Läst en bit till i Donna Harways bok och är plattfallförälskad i hennes sätt att skriva, poetiskt humoristiskt jordnära (tycker i alla fall jag). Vet inte hur mycket jag egentligen förstår... men att bli inbjuden till en tolkningsvärld där pusselbitar läggs om i ett annat mönster (som man kanske själv stundom anat/sett). Det är bara att öppna sig, andas djupt och med välbehag.

Anonym sa...

Nja, poesin i språket försvann efterhand... men därför (naturligtvis) ingen ointressant läsning.