onsdag 12 november 2008

Zelda har det bra!


Maria verkar ha rutin på oroliga hundägare - hon håller mig uppdaterad så att jag kan se Zeldas dag framför mig. Zelda tyckte att det var litet skrämmande att gå ut i tystnaden i Östra Ryd, nu när hon vant sig vid stadsljuden, och värre blev det när vajrarna på flaggstången smällde i vinden, men annars verkar allt vara frid och fröjd. Hon, liksom de andra hundarna, är för det mesta där Maria är.
Jag är så glad över att Zelda får bo med familjen som utöver Maria består av hennes sambo Henrik, och deras två söner Mattis och Dennis. Antagligen är det första tiden med pojkarna som har gjort Zelda så positivt inställd till barn - även det ngt att vara mkt tacksam över!
I bild: Mattis och Dennis, något yngre än de är nu...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Dej fann jag genom "kollega och din hund",vilket vara väldigt trevligt. Tyckte jag skulle berätta det.
Inget annat nytt. Ha det.

Anonym sa...

Dagens tips! Webkamera i en valplåda. Mycket svårt att stänga av. Vill ha!

http://www.ustream.tv/channel/shiba-inu-puppy-cam

Må gott!

Anonym sa...

Åsa här! Tack för länken - kul, och vilket fantastiskt sätt att dels väcka intresse för en litet ovanlig ras, dels hitta köpare till sina valpar.
Som sagt, inte underligt att så många valpar köps på impuls - de är ju oemotståndliga!