söndag 6 januari 2013

Mer från SM i Göteborg

Igår var jag som sagt och tittade på SM i HTM och freestyle i Göteborg. Det var så roligt, inte minst eftersom jag precis fått iväg manus till min nästa bok, och på fredag kväll hade jag fått en första reaktion från redaktören som hade en hel del positivt att säga om den. Lättnaden var enorm!
Hursomhelst blev Ulrika Persson med sin eleganta dobermann Diva svensk mästare i HTM, och svensk mästare i freestyle blev Carina Persson med sin BC Pop. (Carina och Ulrika är inte släkt...)
Grattis!
Nedan ser ni Ulrika och Diva, jag sitter på en jätteläktare, så ni förstår vilken miljö hunden ska klara med glädjen i behåll!


Mässor inbjuder till shopping, även detta hann jag med: det blev en bättre öronpeang (den andra får gå till Hundstallet), en vattenskål som kan sättas fast inuti metallburen, och träningsgodis till mässpris.




Men framförallt fick jag mängder av inspiration!



8 kommentarer:

Eva sa...

Jag tycker det är så väldigt kul och bra att läsa om raser typ dobermann som gör sådant!
Alltså de som många är lite oroliga inför.
Minns en rottis som var superduktig på agility för måååånga år sedan. Han förvånade många som trodde de visste vad en sådan kunde eller inte:)
Och lika dant åt "andra hållet" - en liten papillon som godkändes som räddningshund för bra länge sedan. Kvällstidning skrev om hur Räddningsverket haft problem med skyddsstövlarna hon måste ha. Eller amristiken som klarade kursen för skyddshundar som hon fick hänga med på för att hussens schäfer skulle gå...
Kul med de som bryter fördomar helt enkelt!

Unknown sa...

Ja, eller som kinesen som fick följa med vallhundarna på vallanlagsprov och som enligt matten fick resultat som en vallhund hade kunnat vara stolt över.
Diva är en vacker, elegant (som sagt) glad och utåtriktad hund som umgås med människor och andra hundar med samma glada humör, alldeles bortsett från att hon är outstanding i sittb heelworkarbete..
Underbart att se, helt enkelt!

desperat hemmafru sa...

Apropå ditt försvinna inlägg - har det försvunnit från din inläggslista också? Kanske har det bara inaktiverats på något vis?

Britt Marie o Rudi sa...

Spännande med din nya bok....
grattis till positiva kommentarer kring den!
HTM fascinerar mig mer och mer, vi MÅSTE bara få till ett program där och börja träna!

Unknown sa...

Tll Desperat Hemmafru: finns ingenstans!
Till Britt-Marie: häng med nu kommande helg, HTM-kurs för Lina Petterson här i Sthlm. HTM är roligare än det ser ut!

Elisabeth sa...

Jag var också på My Dog och tittade på duktiga hundar men FY säger jag vilken ljudvolym, stackars hundar och även försäljare som skall stå i det väsendet i 4 dagar. Annars var det kul att shoppa lite...

Arlo sa...

Var är kursen Inte för att vi är redo för kurs än, men ändå...?

Unknown sa...

Ni är SÅ välkomna, oavsett om ni är redo eller ej. På Rikstens hundcenter, söder om stan... (inomhus, men inte i en särskilt flott lokal...)