måndag 29 oktober 2012

Virtuell tragedi ...

Jag har inte berättat om mina virtuella hundar. Jag spelar Minecraft, och där kan man tämja vargar (genom att försöka ge dem ben som de inte alltid tar emot). Den tama vargen blir en hund, hänger med överallt, skäller, badar, behöver mat. De är ganska hjältemodiga i motsats till vissa verkliga hundar, och försvarar spelaren mot diverse monster.
Igår hade jag den här hunden:




Den offrade sitt liv för att rädda mig undan ett exploderande monster.  Här ser ni hålet efter explosionen:



Tragiskt, eller hur?
(Hade tagit första bilden några minuter innan monsterattacken...)

6 kommentarer:

Olga da Polga sa...

åh vilken beskyddare ...
Så sorgligt när någon bara försvinner i ett jättehål?

Eva sa...

Vilken tragedi!
Modig liten vän, men ack ett så sorgligt slut!
Låter bra kul, men jag ska avstå mer sådant:)

desperat hemmafru sa...

Fniss. Ibland är man ju bara inte riktigt klok...

fianathome sa...

Förfärligt....

Melody and M.E sa...

Hm... det där har vi aldrig provat.
Nu är ju mattes barnbarn här så kanske
kan vara något att sysselsätta oss med
i eftermiddag!
Ha en bra dag!
Melody

eva s sa...

o sånt är smärtsamt.