onsdag 24 oktober 2012

Uppdatering plattformsträning:


Nu arbetar vi vidare med stadgan.  Det jag gör på filmklippen kallas omvänt lockande. Om hunden struntar i störningar (godis, leksaker eller annat) så kommer belöningen. Särskilt när det gäller Nemi är det svårt att förklara att uppgiften är att inte göra någonting.


Sedan ska de lära sig att inte bara stå still, utan att låsa blicken framåt så att de står som små statyer oavsett vad jag gör, eller hur jag rör mig runt dem. Målet är att kunna placera hunden exakt där jag vill ha den genom att lägga ut platformen (för distansarbete), och även att kunna träna in positioner genom att visa hunden hur det ska se ut genom att ställa mig så att hunden kommer i rätt position.

3 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Härligt med så konkreta mål att jobba mot!

Lyckopiller sa...

Du är så härligt fokuserad. Önskar att jag hade din disciplin ;D!

Olga da Polga sa...

ååh vad ni jobbar på bra!!