söndag 21 oktober 2012

Schäfer/berger ur fotosynpunkt


Här ser Ni Zeke:

Jag fotade honom därför att Nemi passerade med ett minimalt "moff" vilket kändes som ett framsteg. Zeke själv låg helt still som den tjänstehund jag gissar att han är.

Sedan skulle jag fota Chili som vi också träffade. Flertalet bilder såg ut ungefär så här: 


Sen stod hon still en liten stund så att ni kan se att den lilla valpen som många trodde skulle bli en Leonberger faktiskt har blivit en alldeles perfekt Berger. Ofattbart mycket energi i en enda liten glad hundkropp! De små damerna påminner mer om Zeke - de står eller sitter alldeles still om de ska bli fotade...




5 kommentarer:

Anonym sa...

Om du visste hur många bilder jag har på Spunk där man bara ser en svanstipp eller bakfot på väg ut ur bild... Haha, kan inte annat än älska den rasen :)

Eva sa...

Gissar Zeke hade sina åsikter om "moffande" smådamer:)
Inte ovanligt de större är lugnare precis.

Unknown sa...

Zeke verkade alldeles oerhört ointresserad - han vinklade inte ens ett öra i vår riktning....

Linda, Inez, Drömma sa...

Jag vet att det inte är lätt att fota en berger, särskilt inte en med så mycket fjädrar under tassarna som Chili (och min Drömma) har.
Tack gode gud för digital kameran :)

Olga da Polga sa...

hihi så söt hon har blivit! Berger tycks påminna om Italienare - de är bara stilla i sovande tillstånd!