fredag 19 oktober 2012

Och så var det kursdag igen!

Igår tränade vi vidare med plattformen och framåtsändandet. Jag varvar hundarna - den som arbetar är lös, den som väntar - vilket också är ett arbete - har halsbandet på och ligger eller sittter (valfritt) på filten (den är rosa, märks det att jag bara har söner?).
Här tänkte Nemi att om jag plockar upp kameran så ska hon nog sitta, det brukar hon ju göra när jag går några steg bakåt för att fota.
Damerna och jag behöver inte många kvadratmetrar - jag sitter, de ligger på filten/står på plattformen, och så växlar vi med jämna mellanrum. Den som lämnar filten eller piper får vänta lääänge på sin tur, den som ligger tyst och stilla får snart byta av. 
Har jag sagt att jag är stolt över mina små hundar?


5 kommentarer:

eva s sa...

Verkligen bra jobbat, jag har inte sån pli på mina hundar, oj oj, jag skulle kanske filma dem.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Ja, det har du, men det har du all anledning att vara.

Anonym sa...

Klart att du ska vara stolt

Puppans matte sa...

De är jätteduktiga, du ska verkligen vara stolt, men det är ju ett resultat av allt arbete du lagt ner, så var stolt över dig själv också! Och så är det ett bevis för att med klok träning kan man till stor del forma sin hund till hur man vill att den ska uppföra sig.

desperat hemmafru sa...

Så klart att du ska vara stolt! Du har gjot ett fantastiskt arbete med dina hundar och dina hundar har verklign utvecklats. :-)) Man ska komma ihåg att vara stolt och glad, med tanke på att det ibland kommer olika former av bakslag. Det är lätt att bli "bortskämd" av alla framgångar.