tisdag 31 januari 2012

En för örat och en för ögat...

Här ser ni nästan ingenting, men ni kan höra hur det låter i Nemis närhet just nu. Hon gräver (en valpgrop, får man gissa). Hon gräver vid soffan, hon gräver under bord, hon gräver på mattor och i obevakade ögonblick gräver hon i möblerna. Om vi hade bott med stampat jordgolv hade hon väl varit nere vid Sveavägen vid det här laget.
När hon tröttnar på att gräva vilar hon, igår ville hon vara med Zelda, som hon annars morrar åt när Zelda kommer för nära hennes lilla röda valp. Ledtråd ifall ni vill se vem som är vem i hundhögen: Zelda har ett grått hårspänne, Nemi ett rött.

8 kommentarer:

ej hundägare sa...

Hade för många år sedan en arbetskamrat vars fru blev skengravid i sin längtan att få barn. Till all lycka fick de något år senare ett barn, efter att ha fått hjälp.

desperat hemmafru sa...

Oj vad hon fixar. Man vet liksom inte om man ska skratta eller gråta.

Fick boken med posten idag. Tusen, tusen tack! Jag ska genast börja läsa. :-)

Britt Marie o Rudi sa...

Men vilken helt underbart fluffig trasselsuddshög!

Olga da Polga sa...

lilla gumman ... kommer att tänka på den här gamla sången; "Goddag min fru. Jag ser min fru, ni lillan har i famnen. - O ja min fru, o ja min fru jag vaggar henne nu. - Ojojoj ojojoj ett sånt besvär man har, att vagga å vyssja å sköta lillan sin"

(jag skulle bra gärna vilja krypa in i den där fluffpuffhögen)

Memea sa...

Var börjar den ena och slutar den andra?

Agneta sa...

Lilltösen!

Pennys matte sa...

En förtjusande silkestusshög med två rosetter

Anonym sa...

By how to p90x worksheets drinking responsibly you
put less stress on the distal attachment which is near the elbow.
Kids will experience and learn he benefits myself today to
see if there had been any change. Phase two relating to the diet regime is the enhancer
a day then you have two choices.

my homepage :: www.dailyroads.com