torsdag 19 januari 2012

Hoppstå chinese style...

Nu som följt bloggen länge vet att just "stå" har varit särskilt svårt för Zelda och mig. Men nu fick vi nytt hopp (ja, jag vet) och har förstås genast testat. Detta är resultatet efter 2 dagars träning (från igår kväll). Det känns hoppfullt (jo, jag vet), roligt att hunden ska göra något, snarare än att sluta göra ngt.
Vi har precis tagit bort handtargeten som jag använt för att få dem att hoppa upp och det återstår en del finlir, men tycker att detta var riktigt smart. Ett bländade "stå" är ju dessutom hur användbart som helst i ett freestyleprogram.

4 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Tack för tips. Vi provar. Stå har inte heller varit lätt för oss.

ej hundägare sa...

Det kan man verkligen inte kalla hopplöst!:-)

Britt Marie o Rudi sa...

Även vi har "hoppstå" som ny träningspunkt på kvällsprogrammet sen ett par dagar tillbaka. Kul och annorlunda, tycker vi båda, men jag har inte lyckats förhandla bort handtecken och hoppkommando än. Men även vi jobbar på det.

Unknown sa...

Min undran just nu är hur mycket stadga som ska till innan man döper momentet. Det ska heta "stå", vilket ska betyda att ställa sig blickstilla och inte röra en fena. Får gå in på kurssidan och se hur jag ska göra härnäst. Vi återkommer om detta när vi kommit litet längre.