lördag 14 maj 2011

Uppehåll...

Som många nog märkt så har blogger haft problem - därför kunde jag inte lägga upp hund + katt igår. Idag skulle jag ju berätta att Zelda och jag startar i vår första freestyletävling i morgon. I går skulle jag bara finjustera litet, och då ville hon plötsligt inte alls. Delar av vårt lilla program som vi tränat på under lång tid och som vanligen går utan problem var plötsligt omöjliga/ointressanta. Märkligt.
Och sedan är det vädret.
Zelda är ingen allvädershund - regnar det så vill hon bara en sak: gå in. Och i morgon ska det regna... Jag hoppas bara att det just runt tiotiden, just i Haninge, blir uppehåll.
Hursomhelst blir det en spännande dag!
Mitt mål var ju att komma till start, så även om hon vägrar att röra sig ur fläcken är målet uppnått.

4 kommentarer:

Olga da Polga sa...

åh vilken rolig dag ni har framför er - hoppas då att vädret också kan göra att Zelda har kul! Ser framemot att få ta del av era upplevelser imorgon!

Hana_Caena sa...

Lycka till imorgon!!

Britt Marie o Rudi sa...

Så väl jag känner igen det där. Dagen före tävling, eller ännu värre, samma morgon, ska man bara testa lite och då förstår hunden ingenting. Har glömt vad "ligg" betyder, vaddå komma på inkallning, "kryp", det ordet har jag aldrig hört förr! Så frustrerande!
Lycka till i morgon! Vi är många som väntar på rapport från tävlingen!

Jeanita sa...

Lycka till i morgon. Jag sätter alla mina små att hålla tassarna,
här är det antalet som räknas inte
storleken. Sedan plussar jag på med
mitt nya lilla busfrö, en underbar
liten schäfervalp på fyra månader
och hennes bästis petit brabanconen
Poppy. Jag tror att Zelda känner av
stundens alvar och inte gör dig
besviken.