söndag 15 maj 2011

Kan inte vänta...

Jag hade tänkt berätta hur det gick i morgon, men jag kan inte vänta.
Det var som sagt blött. Här ser ni banvandringen - vi planerar var vi ska börja, hur vi ska röra oss så att domarna ser vad vi gör, var vi ska sluta... Jag är längst till höger.

Nemi väntar i en liten busskur intill planen.

Kameran strejkade i början, men här ser ni slutet av vårt lilla program som utförs till Etiopisk musik - Teddy Afro/Theodoros Kassahun sjunger:

Och hur det gick? Vill ni ha detaljerna så finns de här, men i korthet: vi var 10 startande, och Zelda och jag vann! Jag som hade varit nöjd med att få några poäng överhuvudtaget...
Dagens poäng räcker till uppflyttning till klass 2, men jag ska fortsätta i klass 1 tills vi har fått "uppflyttningspoäng" två gånger till, för då får Zelda diplom och kan titulera sig FSD1.

Ur domarprotokollet:
"Väldigt fin start som utförs med precision och är väl tajmad till musiken. Välkontrollerat och mycket fint ihophållet program, snyggt tassarbete." "Bra samarbete, inga stora missar och fint flyt."

Zelda var fantastisk - hon var helt fokuserad på det vi höll på med, själv märkte jag många fler missar än domaren, men det spelar ju ingen roll. Vilken dag!
Tack Agnes som coachat, Denise som klickerutbildat, och alla andra som hjälpt oss på vägen hit!

21 kommentarer:

Jeanita sa...

HURRA jag visste det, nu kan vi
koppla av, hundarna har nog kramp i
tassarna.
Vi tog till kattdamerna också, din
gråa unge, nu elva år och hennes
dotter tio år.
Ni var så fina ingen överdrift utan
eleganta perfekta rörelser.

Olga da Polga sa...

men ÅÅÅ WOAAW!!! Så enormt roligt! GRATTIS vad jag blir GLAD!!
Ååå vad fina ni är och vilken taktkänsla - suuperkul!!

Unknown sa...

Tack alla som hållit tummar och tassar!

Britt Marie o Rudi sa...

Grattis!!! Vad roligt! Vilken fantastisk känsla! Klart ni ska ta två till förstapris innan ni går vidare! Hurra!

Denise Hundkonsult sa...

Åh vad stolt jag blir!! Det känns som att jag vunnit med er idag! Ett jättegrattis, jag gottar mig tillsammans med er i segern! BRA jobbat!! Stor kram!

Maria sa...

Tjoho så roligt!! Massor av grattis till er bägge från Maria och Ebba.

Marina sa...

Grattis! Vilken fantastisk start på karriären. Zelda är ju bäst - och det är du också!

Anna sa...

Grattis! det var ingen dålig debut det, snyggt jobbat båda två :)

Anna sa...

Glömde säga att jag är grymt imponerad över vilket flyt ni ser ut att ha trots att ni håller till på blött gräs i regnväder.

Unknown sa...

Till Anna och andra som vet hur det är att ha hundar som inte gillar att gå på blött gräs - ingen är mer överraskad än jag över att det gick så bra!

ej hundägare sa...

Jättegrattis! Jättefina ni är!

Sandra, Thyra o Lhine sa...

Grattis, grattis!

Anonym sa...

Ett stort grattis från Lookie med husse och matte!

Lyckopiller sa...

STORT grattis från lillsyrran. Vi är sååååå imponerade! Finaste Zelda och finaste Åsa!

Song sa...

Stort grattis! :-)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Åh, vad roligt att ni vann! Vilken kanonstart på Freestylekarriären.
Det är klart att en seger ger mersmak.Roligt att se resultatet med den etiopiska koreografin.

Hector sa...

Nämen tävlar du i freestyle vad skojigt ! Matte tränar mig och Wille ibland, men vi är inte duktiga nog att tävla ännu dock, det dröjer lite det. Men du var ju jätteduktig. Grattis till er båda !

Erika sa...

GRATTIS!!!! :D

desperat hemmafru sa...

Grattis!!! Själva "firar" vi att Buzz nästan (...) lekte med en annan hund idag. Bara att konstatera att vi är på olika nivåer, men att framsteg alltid är värda att uppmärksammas! :-)

Unknown sa...

Tack tack tack till alla som grattar :-)

Unknown sa...

Återigen ett stort grattis! Och dina nya mål känns helt genomförbara!

Nu kör ni så det ryker!
/Agnes