söndag 1 maj 2011

En gång till...


Att få se sina hundar genom någon annans ögon - det är vad som händer när man beställer ett porträtt. Uppmuntrad av Erik Hedins skildringar av svala Zelda och intensiva Nemi bad jag Joanna Hellgren som blivit en favoritförfattare (se mitt inlägg om Frances 2 i min andra blogg) att göra sin verson av damerna.
Här ser ni resultatet.
Igen på pricken - när Nemi sover är hon nästintill medvetslös. Zelda ligger avslappat men håller mestadels ett litet öga på det som sker.
Klicka gärna på tavlan!

7 kommentarer:

Olga da Polga sa...

åh vilken underbar tavla!! En sån tavla som ger mig lust att krypa in i den och sitta där - bredvid Zelda och Nemi i soffan ... Zelda ser att jag vill det ;-))

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Man har sin egen bild av sin hund och precis som du skriver är det spännande hur någon annan uppfattar hundens personliga drag.
En stämningsfull och vacker bild på dina hundar.
Också Aya har fått sitt porträtt målat.

Britt Marie o Rudi sa...

En tavla att vara stolt över, både för konstnären och för ägaren!

Anna-Lena Lampe sa...

Kul med denna blogg, såg just din föreläsning på kunskapskanalen om mindfulnes, fint,,Lite kul, min collietik Zelda föddes den 15nov 2000, hon sover lätt,,,visste inte att det fanns fler Zelda..mina barn var med o döpte henne,,,,vänligen Anna-Lena Lampe Spiritualistisk rev. minister,,,mediterar sedan 98,,kände igen mycket på din föreläsning..

Lyckopiller sa...

Underbara....både tavlan och hundarna!

Becca & Olga sa...

oj så fin :P Vad kosta den??? :D

ej hundägare sa...

Underbar tavla!