måndag 14 mars 2011

"Vill du skriva i min bok?"

Som författare får man dedicera böcker - "Till xx med varmaste hälsningar" brukar jag skriva, det är hur uppmuntrande som helst. Framför sig har man en människa som har läst, eller tänker läsa, alla de bokstäver man så mödosamt har sammanfogat.
Härom dagen träffade jag en tecknare/författare som givit mig några av mina bästa läsupplevelser under de senaste åren: Joanna Hellgren.
Jag bad henne att skriva (så fördomsfullt formulerade jag mig) i sina två böcker (väntar otåligt på den tredje) om Frances.
Detta fick jag:

:-)
PS: Jag har skrivit om Joannas böcker i min andra blogg www.nilsonne.se/?p=1229 den 14 november förra året.
PPS: Med tillstånd.

5 kommentarer:

ej hundägare sa...

Lyckans!

Unknown sa...

Ja, inte sant!

Olga da Polga sa...

... och en Saluki dessutom!

Britt Marie o Rudi sa...

Fint!

desperat hemmafru sa...

Det vill till att träna om man ska signera böcker i framtiden ser jag... ;-)