torsdag 15 maj 2014

Zeldas gårdag x 2

1.
Jag sitter och skriver på ett litet café, hundarna ligger intill på sin filt.
Zelda nosar på Nemis huvud, tittar på mig, nosar igen på ett sätt som hon inte brukar, tittar på mig.
När jag undersöker vad det är hon visar mig hittar jag en liten fästing. Tack Zelda.


2. 
På kvällen gör hon inbrott i en väska och trycker i sig nästan ett halvt kilo korv. 
Blir hon dålig? Nej. 
Hon ser dräktig ut och orkar knappast med kvällspromenaden, men på det hela taget verkar hon nöjd. Idag blir det ingen mat.


5 kommentarer:

eva s sa...

Smarta hundar du har
hi hi, jag skrattar åt Nemi :)

eva s sa...

Jag tänkte Zelda och skrev Nemi!

Lena sa...

Hon är fiffig Zelda, på en hel massa sätt :)

Anonym sa...

Zelda verkar ha förstått det där med att leta i väskor och fickor, det kan löna sig :)

bloggare på icedaniel.se sa...

Ooo, fästingar är inte så nice. Men det hör ju till i naturens flora.