fredag 30 maj 2014

Halv storm...

Igår var den blåsigaste tävlingsdagen hitintills.
Zelda var helvild och lyssnade inte på någonting jag sa, hon hittade på ett eget speedat program som tydligen såg bra ut attitydmässigt, men som var helt okontrollerat. Jag väntade tills hon tog ett kommando, sedan bröt vi.
Nemi segade.
Suck.
Fick montera tältet som vindskydd, gick inte att ha det uppfällt.


Och så gladdes vi åt kinessällskap: Anki och Inka (nedan) som startade i FS 1 och fick 21,95 poäng och som även har börjat med HtM, och Cecilia Holm med Inka som stod för dagens mest underhållande start. Inka tog en rak linje - in på planen, sedan fortsatte hon rakt fram och tog ett nätt hopp över plastbandet på andra sidan och så var det slut. Till saken hör att Inka är en mycket liten kines, så det såg ut att vara risk för att hon helt enkelt skulle blåsa av planen...
Det är tufft att tävla med kineser...


4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för att du delar med dig. Kunde inte låta bli att le åt det du skrev. De har verkligen egen vilja, kineserna.

Anonym sa...

Ja verkligen kul att få ta del av din tävling. Och min hund har varit helgalen 1 vecka nu. Jag försöker träna agility, men hon tycker jag kan hoppa över hindren själv. Hon ska leka, busa och springa runt.

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Rätt mycket otur med vädret, men ni har ju fler tävlingar framför er.

Anonym sa...

Hade gärna velat se allt detta med Zelda. Är det någon fas hon går igenom?