tisdag 27 maj 2014

Om labradorer och skor.

Labradorer, i motsats till kineser, tycker att det är naturligt och trevligt att bära på saker. Till exempel skor. Zakk tycker dessutom om att bära på flera saker samtidigt, så skorna kan gärna vara två:


Bild från gårdagen.
När jag sedan skulle gå ut var den ena skon spårlöst försvunnen. Hur kan en hund lyckas gömma någonting så stort som en sko på en begränsad yta inomhus?
Idag är skon fortfarande borta, och ingen hund har visat något intresse för att leta upp den.
(Ingen av hundarna äter skor.)
Det är ett mysterium.

10 kommentarer:

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Lite svinn får man räkna med i sånt trevligt sällskap.

ej hundägare sa...

Hmmm... Här gäller nog att skvallerträna damerna mer! Och tänk framförallt på lojalitet vid träningen. Lycka till! :-))

ej hundägare sa...

PS.

Vill minnas att ni tävlar på torsdag i Märsta. Blir det på fm eller em?

Arlo sa...

Makalösa skor har vi gott om här hemma. Men här finns obegränsat med utrymme utomhus att gömma på, så det är förklarligt. Berätta om Zakks sko dyker upp och i så fall var!

Anonym sa...

Det blir spännande och få höra om du hittar den :)

Anonym sa...

Kanske ingår det i sök-uppgifterna att söka reda på? Eller leta? Han kanske hittar den själv om han nosar på den andra?

Han verkar ju vara duktig på det mesta :)

Lena sa...

Men nu känner jag igen mig :) vi har flera olösta mysterier, begränsar oss inte bara till skor heller :)

Anonym sa...

Aj! Min usla humor stundom.
/ej hudägare

Unknown sa...

Zelda tävlar sist på fm, Nemi mitt på em. Möjligen ställer Nemi även upp i FS två, i så fall blir det mitt på fm.

Unknown sa...

Facit: efter ett dygn dök skon upp - i en liten hög med filtar där hundarna kan ligga, och där vi trodde att vi hade letat ordentligt…