söndag 4 maj 2014

Senaste tidens träning. Av mig.

Just nu är läget såhär: den som behöver tränas är jag. Jag måste bli tydligare med mina signaler. Jag måste sluta titta bekymrat på Zelda (då blir hon låg). Jag måste bli bättre på belöningar och slutsignaler. Jag måste bli bättre på att ta plats och sätta gränser utomhus. Jag måste kräva mer och kräva att hundarna lyssnar.
Och om två veckor kör tävlingskarusellen igång med fyra tävlingar på raken. Storfors, Skarpnäck och Märsta x2. Vet inte riktigt vad jag jag har för mål. Bättre fokus, tror jag.
Och så kommer det att bli två nyheter, den ena 24/5 i Skarpnäck, den andra 29/5 i Märsta. Den första blir fnissig, den andra spännande...

5 kommentarer:

Arlo sa...

Visst är det så, att vi mattar behöver mycket mer soloträning än vi tar oss tid till. Det är ju faktiskt mycket roligare att träna när hunden är med trots allt.
Jag tror jag har koll på båda överraskningarna, ska bli kul att fnissa och följa händelserna med er!

Marlene (Fd Ensamma Mamman) sa...

Tror dessutom att vi mattar är svårare att uppfostra...

ej hundägare sa...

Var kan man hitta tävlingskalender på nätet? Letat men blir inte riktigt klok på var/om det finns en gemensam kalenderplats för alla typer av hundtävlingar.

Unknown sa...

till ej hundägare: info om freestyle/HtM finns på hundaktiv.se

Eva o Milo sa...

Marlenes kommentar passar klockrent på mig också inte lätt och vara Milo.