tisdag 12 april 2011

Höglöp...

Han bara satt där, utanför vår port. De sågs på håll, deras ögon möttes genom virrvarret av skor och fotknölar.
"Jag har väntat på just dig hela livet", sa Nemi med sitt kroppspråk.
"O himmel! Dubbelhimmel! En liten söt löptik som vill ha just mig" sa han.
"Kom hit!" sa husse som satt och åt lunch på uteserveringen.
"Nemi, hitåt" sa jag, och vek av in i porten.

Och där tog en lovande romans tvärt slut. Det blir inga små Chihuahuakorsningar om två månader, men det är inte Nemis fel.


Bild: ungefär så såg han ut...

11 kommentarer:

ej hundägare sa...

Himmel vilka söta valpar det kunde ha blivit :-)

Denise Hundkonsult sa...

Nämen så söt beskrivning!

becca sa...

Hihi kärlek <3.... ;)

Unknown sa...

Alla valpar är söta, och därför frodas oseriösa uppfödare. Om Nemi mot all förmodan skulle bli mamma så ska pappan vara en hälsotestad kines med ett yttre och ett temperament som matchar hennes så väl som möjligt. Då ger hon i bästa fall ett hållbart bidrag till rasen (friska, trevliga små valpar som har bästa möjliga förutsättningar att bli till glädje i sina nya hem).

ej hundägare sa...

Finns det uppfödare av blandraser??? Jag trodde blandrashundar blev till av "misstag".

Puppans matte sa...

Kines-Chihuahua skulle säkert bli jättegulligt! men jag håller med om att all avel ska bedrivas kontrollerat och syfta till att få fram friska och sunda hundar. För en sån skönhet som Nemi kommer säkerligen fler kavaljerer att dyka upp, och i hennes ålder är det nog kärlek på distans det bästa.

ej hundägare sa...

Min första kommentar var ett skämt! Dåligt kanhända... Det är självklart för mig (naivt?) att en seriös hundägare INTE låter sin löpande tik/ eller hanhund korsa sig hursomhelst. Tyckte bara det var en så bra beskrivning av förälskelse att jag i fantasin såg söta valpar framför mig (men också, det måste jag erkänna, små missfoster...)

Unknown sa...

Nej, tyvärr finns det människor som sätter i system att föda upp blandraser. Tikarna får ofta många fler kullar än vad kennelklubben tillåter, tik och hanhund är inte är hälsotestade på något sätt, och raser blandas ibland på ett helt oigenomtänkt sätt.
Ofta med trista följder för valpköparen på sikt...
Men visst måste vi kunna skoja om det, och säkert hade ev. valpar varait bedårande (titta på Blocket, där finns ofta kines/chihuahuakorsningar till salu...)

Olga da Polga sa...

Jag tror att Nemi är alldeles oemotståndlig för alla hanar nu - och både de och hon njuter säkert av uppmärksamheten de får ;-))

Britt Marie o Rudi sa...

Ja usch ja, de som systematiskt föder upp kull efter kull av blandrasvalpar finns det gott om, tyvärr.
Det fanns en kvinna här i bygden för några år sen, som livnärde sig på korsningsvalpar som blivit till kors och tvärs bara med tanke på ekonomisk vinning. Och tyvärr gick affärerna lysande för henne.

Unknown sa...

Det lär ju även vara så på en del av de hundhem som finns i Rumänien och Spanien - man låter gathundarna på hemmet få valpar som sedan kan säljas vidare till folk som tror att de adopterat en valp som hittats på gatan...
Lönande affär.
Jämför med en seriös uppfödare som bemödar sig om att ta fram friska och väl omhändertagna valpar.