fredag 22 april 2011

Every cloud has a silver lining...


Eller, inget ont som inte för något gott med sig. Nemi har slutat hosta, Zelda (ta i trä) hostar inte heller, och jag har hittat två nya freestyletävlingar i maj som vi kan ställa upp i. Så nu ska vi träna mer (det är mest jag som behöver träna på min del i det hela) och så kommer vi att ha hunnit öva litet mer på gräs...
Agnes, min freestylecoach, säger att de första tio tävlingarna är träningstävlingar. För mig är siktet är inställt på två saker - att vi så småningom ska ta oss upp till klass 2, och att Zelda ska kunna titulera sig FSD1 Brunius Borderline. Det senare inträffar när vi fått över 7,5 i snitt i tre tävlingar, så jag tänker gå kvar i klass 1 tills vi nått dit. Snart kommer vi för övrigt att kunna göra ett program som innehåller den svarta puffen...
PS Det syns inte så bra, men hon "sitter vackert".

8 kommentarer:

ej hundägare sa...

Inte en lövsmula kvar :-)
Glad Påsk!

Unknown sa...

Inte en lövsmula kvar! Glad påsk själv!

Britt Marie o Rudi sa...

Goda nyheter så här i påsktid! Skönt att du hittat nya tävlingar, för när man är tävligstaggad så är man. Jag är också inne på den linjen att man inte ska rusa genom tävlingsklasserna,utan ta motsvarande LP för att känna sig säkrare i nästa klass. Sen har man ju faktiskt många års tävlande framför sig. Det är ju inte bråttom! Puffen ska bli kul att se! Glad Påsk önskar vi er alla!

Denise Hundkonsult sa...

Princessdog - nu ser jag ännu mer vad S menar!

Becca & Olga sa...

Vad kul att höra att Nemi slutat hosta och att ni hittat nya tävlingar att anmäla er till :D
Och ett stort Grattis till Nemi med förståss <3

desperat hemmafru sa...

Vilken underbar päls!

Maria sa...

Glad Påsk och Grattis Nemi! Vilken kämpaglöd du har Åsa. Beundrar dej och hundarna. Ni kommer attt gå långt. Håller tummar och tassar inför kommande tävlingar. Kanske kan man vara på plats om man får veta var de går av stapeln.
Kram Maria och Ebba

Olga da Polga sa...

Kul med nya tävlingar att se framemot med spännande mål och pälsen strålar som gjord av silkestrådar!
Glad påsk!