lördag 16 april 2011

"Cirkla" forts...

Min plan för att lära Zelda "cirkla" fungerade ju inte, så nu har jag bytt strategi - Tack Rudi och Britt Marie som hittade, och visade, ett bättre sätt. Nästa steg är att låta henne vara litet före, och sedan att följa allt långsammare, och till slut inte alls. (Som ni kanske minns var problemet att hon inte ville släppa ögonkontakten).
Nu är det för övrigt bara drygt en vecka kvar till vår första tävling, och jag har förenklat programmet så att det ska vara genomförbart...
Och här kan ni se Michaela Neiglick som vann U-SM.

2 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Bra jobbat! Kul att kunna tipsa om en genväg. Spännande att tävlingen närmar sig...

Britt Marie o Rudi sa...

Kan Zelda kommandot "Stanna kvar"? Så här gjorde jag när vi kommit lika långt som ni: När Rudi stod i rätt position sa jag "stanna kvar" och gick ett kvarts varv, sa "cirkla" och det blev korv hos mig...stanna kvar, ett kvarts varv..cirkla osv. Sen ett halvt varv åt gången, tre kvarts varv och till slut ett helt varv helt ensam för att komma fram till korven! Värt att prova. Fast det har bara fungerat åt ett håll, vänstervarv.