tisdag 20 september 2011

Vem lär sig snabbast, tror ni?

Nu går det inte längre - båda hundarna kan snurra, men bara åt höger. När hunden går i fotposition på vänster sida måste den snurra utåt om den ska snurra under gång, alltså åt vänster, annars kolliderar den med människans ben. Så nu ska damerna lära sig "spinn". Jag tänker ta tiden när jag tränar och öva exakt lika länge med var och en, frågan är vem som först kommer att kunna snurra åt vänster, på röst kommando och aldrig annars, med minimala handtecken.
Vad tror ni?
Dagsläget:

Starten:

10 kommentarer:

ej hundägare sa...

Så fina de är tillsammans :)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad långt ni har kommit! Det ser väldigt fint och samordnat ut. Håller precis på att träna in samma moment med Aya. Att kunna snurra åt vänster under gång måste man också kunna i rallylydnad.

Anonym sa...

Nemi är för söt, hon ser nästan ut som en liten fjäril.

Lilja sa...

Gud va duktiga och söta dina hundar är!! Jag önskar att jag och Lilja hade tid att träna något men det får bli till våren :)

becca & olga sa...

Vad snyggt det är när båda snurrar samtidigt :) Jag gissar på att det är zelda som lär sig snurr åt andra hållet först :D

Britt Marie o Rudi sa...

Nja, vi tror nog att Nemi snappar det här momentet snabbast, helt enkelt för att hon är livilgast.

[Anna] sa...

Jo det stod i tidningen igår och verkar vanligt på hösten att idioter hittar på dessa påhitt :/ Detta hände i norrbotten men har även hört om några i småland som råkat ut för förgiftade köttbitar nu senaste :/ Man misstänker här uppe att det är ett väldig starkt gift liknande glykol som man inte behöver mycke av för att hunden ska bli riktigt dålig :/

[Anna] sa...

Jag tror att Nemi lär sig det fortare men pga sin iver gärna gör fel ibland,Zelda tar lite längre tid på sig men när hon kan det så sitter det :)

Unknown sa...

Själv vet jag inte vad jag ska tro - Nemi fungerar ibland enligt "fort men fel" principen, medan Zelda är mer eftertänksam.
Vi får se de närmaste dagarna!

Olga da Polga sa...

vad fint och kul! jag gissar på Zelda