onsdag 28 september 2011

Pälsnörd, och fråga.

Nu går det inte att förneka längre: jag är en pälsnörd. Hur jag vet det?
Jo, i natt drömde jag att jag förväxlade effileringssaxen som tunnar ut pälsen med en vanlig sax, och att jag därmed klippte bort en stor bit av Zeldas päls. Hu!
Sedan har vi ett litet mysterium: Nemis päls är mycket tunn, och den har plötsligt blivit sliten på hennes högra sida, men inte på den vänstra. Hon kliar sig inte, Zelda drar henne inte i pälsen, vart har den tagit vägen????
Nemis vänstra sida, med päls:

Och den högra där pälsen glesnat betänkligt runt ljumsken och uppåt (huden är helt opåverkad):

Det syns mer i verkligheten än på bild, och nej, Nemi har inte lärt sig hur hon ska stå för fotografering än...
PS som ni kanske ser testar jag att låta pälsen växa ut litet på öronen.
PPS Ett till försök till pälsfotografereing:


PPS Nemi får så mycket mat som hon orkar/vill äta.

9 kommentarer:

ej hundägare sa...

Metamorfos till naken-CC?? ;)

Olga da Polga sa...

åh vad söt hon är från båda sidor ;-)
Minns att en av mina gamla Afghaner också hade olika bra pälssidor, men vet inte varför. Fick för mig att han föredrog att ligga mer på den ena sidan och därmed skavdes pälsen bort där och blev tunnare ...
Men jag tycker att det passar hennes kameleontpersonlighet alldeles ypperligt!

Katarina sa...

Din fasa var verklighet för mig för något år sedan. Skulle tunna ut sonens hår och tog fel sax. Katastrof!

Anonym sa...

Här har du en pälsnörd till. Hur jag vet det? Jo varenda öre jag har över går till nya trimknivar och schampo produkter. Jag trimmar och trimmar. Det är en slags handarbete, istället för att sticka eller virka.:)

Gizmo sa...

Dom där tvåbeningarna har ju också perioder då dom ser bättre ut i
*pälsen* från ett håll och sämre från ett annat..
Jag tycker iaf att du är jätte söt så det så...
Nosbuffar från
Gizmo

Lyckopiller sa...

Nemi ser verkligen ut som en liten busfröken! Hur söt som helst!

Unknown sa...

Busfröken var ordet!

Pennys matte sa...

Åsa! Hoppas det ordnar sig med pälsavfallet.
Effileringssax - första gången jag hör ordet. Penny päls växer så det knakar och jag kardar och borstar och tunnar ut tovorna med saxen!!! Den är hur tjock som helst och jag undrar om jag inte skulle behöva en effileringssax. Damsalongen vid NK storknade av munterhet när jag tågade in och ville ha balsam för krulligt afrikanskt hår!!! En av tjejerna där hade faktiskt använt en produkt för sin hund som fungerar bra för Penny.
Vi kämpar på.
Hälsningar från Pennys matte

becca & olga sa...

hihi vilken dröm, låter verkligen otäckt. Ja hon ser lite tunnpälsad ut på ena sidan. Har inte en aning om vad det kan vara...!