onsdag 14 september 2011

6+1

Så heter en klass i freestyle, fortfarande inofficiell. Kan ni gissa vad som avses?
Jo, de tävlande måste har mer än sex tassar och fötter sammanlagt. Det kan vara en människa och två hundar, två människor och en hund, eller vilka andra kombinationer som helst.
Eventuellt åker vi till Tidaholm i helgen (beror på vädret), där har jag anmält Zelda, Nemi och mig till 6+1 godisklass. Jag har fortfarande aldrig sett någon 6+1 tävling live, men har tittat litet på nätet, det ser väldigt kul ut. (Tidigare kallades det Brace, skulle då vara en människa och två hundar, om jag förstått det hela rätt).
Här ser ni Donelda Guy med sina två bordercollies:

Vill ni se dem på youtube får ni gå till: http://youtu.be/WKI_fd0g-nI

1 kommentar:

Denise Hundkonsult sa...

Det var de där BC:arna jag pratade om Åsa, jag såg inslaget i england när jag var där. Fast så impad är jag inte utav henne, hon styrde sina hundar alldeles för uppenbart..