lördag 10 september 2011

I morgon är det dags igen!

I morgon ska vi till nästa freestyletävling, den går av stapeln i Bollnäs. Zelda ska starta i klass 2, Nemi gör sin debut i klass 1. Enligt väderprognosen kommer det att regna, hoppas att det är uppehåll när det blir vår tur, annars blir det nog två nollor eftersom ingen av hundarna ens vill ut och kissa om de riskerar att träffas av vatten ovanifrån...
Här ser ni Zeldas snurr på ryggen, fick just reda på att detta är ett moment som anses ha hög svårighetsgrad, och som därför ger höga poäng... Tricket är även ovanligt, tur att jag inte visste det när jag började träna in det.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh hade jag vetat det hade jag kommit och tittat. Vi har stuga i närheten. Lycka till!

Unknown sa...

Det är bara att komma - brukshundklubben, start kl 10! 11 anmälda i klass 1, 4 i klass 2, 4 i klass 3.

Olga da Polga sa...

Woaw det ser verkligen avancerat ut! Vi håller tummarna för er och önskar Lycka Till!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Det där tricket kommer att imponera på domarna. Lycka till!

Arlo sa...

Spännande! Hoppas innerligen att du slipper stå på alla fyra på plaskvåt bana! Lycka till!

Unknown sa...

Svårigheten ligger i att inte ha ögonkontakt med hunden, och att inte kunna använda någon kroppspråklig signal...

Anna Stigsdotter sa...

Oj, jag blir impad! Chali och jag håller som bäst på med "gå fint och titta på matte". Går som smort med mutgodis men sedan är det full fart framåt igen. Men skam den som ger sig. Hur får man dom annars att gå hyggligt fint i koppel? Tips mottages gärna!