lördag 24 september 2011

Delad seger!

Idag gick det bland annat så här:

Då hade jag precis innan visat förvirrande handsignaler, så hundarna undrade vad i all världen jag höll på med och valde att avvakta :-). Det är fantastiskt att kunna filma det man gör, då syns det så tydligt varför det blir som det blir...

Annars är båda nu relativt säkra på när de ska snurra och när de ska spinna, här ser ni Zelda nu på morgonen under mer ordnade former:

För Nemi ser det likadant ut, så vi får utropa delad seger!

Nu återstår innötningen. Vi ska nu öva ute, inne, med hundarna i olika positioner, och så hoppas jag att snurrandet och spinnandet sitter som berget i början av december, varför ska jag berätta litet senare.

7 kommentarer:

Eva sa...

Det var roligt med skratt : )
De tittar så intensivt på dig dina hundar! Härligt.

becca & olga sa...

hihi du vann vår tävling med ;) var snäll och skicka din adress till denna mejl: rickard@opplunda.se

Unknown sa...

Eva: Jo, den som inte vill ha en fokuserad blick riktad mot sig ska inte skaffa en kines...
Till Becca: kUl!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Grattis till ett så fint resultat.

Britt Marie o Rudi sa...

Nu har ni tränat bra och flitigt, det syns. Vi kanske ska ta tag i spinn vi också, snurren sitter bra sedan länge.
Oj, jag har en gissning om vad som ska ske i december, men jag håller tyst med den.

Olga da Polga sa...

Hurra vad ni kan! Kul!

Olga da Polga sa...

glömde ... den första filmen är såå rolig!! Underbart ögonblick när Zelda och Nemi tillsammans ställer sig frågande till vad det är du vill egentligen!