tisdag 7 juni 2011

Freestyle på norska:

Kreativ lydighet til musikk. Vist låter det fint - först ska det vara kreativt, sedan lydigt. Inte konstigt att jag jag känner mig hemma i den här sporten. Och kul med grenar som man kan börja med när man är sextio och fortfarande kunna nå toppen (jo, jag vet att att det är långt dit, men en jordenruntvandring börjar med ett steg utanför det egna huset...)
Nemis kreativa lydighet ska kanske testas den 3 juli, då är vi anmälda till nästa tävling. Hoppas att Zelda kan ta ta sitt diplom då, det blir i så fall vår sista start i klass ett, och med det etiopiska programmet.
Här ser ni hur det går med inledningen/slutet av Nemis lilla program - hon ska sitta i mitt knä med nosen framåt.

4 kommentarer:

Christina Klosterberg sa...

Vad kul, ska bli spännande att följa er kreativa träning.

Olga da Polga sa...

hihii vad hon kan!!

ej hundägare sa...

:-)

Unknown sa...

Det är såå roligt, och svårt, att klickerträna!
Särskilt när hunden är snabbare än man själv... Nu är det snart dags att lägga på ett kommando, vill bara att hon ska kunna sitta stilla en stund, sedan är det klart!
Kanske får hon följa med till Borås och starta där den 3/7...