torsdag 30 december 2010

Targetstick/freestyletrick II

Nu börjar Nemi få kläm på targetsticken:


Och följande hände i morse: i freestyle ska hunden kunna snurra, backa, buga eller vad det nu är den ska göra oavsett var människan befinner sig (nära eller på håll), och oavsett vad människan gör. "Opp" betyder att Zelda ska resa sig och stå på bakbenen, detta är hon är riktigt bra på (som alla kineser) - hon kan resa sig, stå still medan jag rör mig, snurra samt röra sig framåt eller bakåt. Kom på att jag alltid brukar stå när vi tränar detta, så i morse testade jag att säga "opp" medan jag satt. Då såg Zelda glad ut och började backa... på alla fyra...
Prövade att göra om det med kameran utan någon förhoppning om att samma sak skulle hända igen, men faktiskt, det blev en repris...

6 kommentarer:

ej hundägare sa...

Åh, vilken fin improvisation av Zelda :-)

Gudrun sa...

Kul att du "avslöjade" Zelda! Tänk att hundar lägger in så mycket mer än vi tror i olika kommandon. Vi tänker ordet och hunden tänker ordet + hur matte står + hur matte gör med handen + rummet och annat vi inte har en aning om.

Britt Marie o Rudi sa...

Jo, det där känner jag igen! Ofta blir jag förvånad då det verkar som om Rudi "glömt" hur man gör - då är det något i mitt kroppsspråk som är annorlunda.

Olga da Polga sa...

hihi vilken bra idé! Kan du använda dig av den på något sätt i ert program?

Unknown sa...

Lysande - klart att hon ska lära sig "puss"!

Anonym sa...

Gulligt!
Någon har påpekat att t.o.m. kläderna spelar roll - om man brukar ha bylsiga kläder funkar inte tights plötsligt, eller vice versa...