torsdag 9 december 2010

Det det mänskliga ögat inte hinner se....




16 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Härliga foton med mycket fart i! Har du köpt ny kamera?

ej hundägare sa...

Ja, härliga bilder!

Jenny o Elba sa...

Vilka krumbukter! Härligt att lyckas fånga dem på bild. Du har ett par riktigt snabba hundar!!!

Gudrun sa...

... och en riktigt snabb kamera! Sort?

Puppans matte sa...

De här bilderna visar tydligt hur rätt du gjorde när du utökade Zeldas flock med en "lillasyster". Hundarnas energi och livsglädje är smittande, man kan inte annat än bli glad av att se detta.

Unknown sa...

Jo, jag har investerat i en Canon EOS. När jag var yngre fotograferade jag entusiastiskt, hade ett delat mörkrum...
Och ja, som Zelda rör sig när hon leker med Nemi rör hon sig inte med någon annan hund. En promenad med Nemi blir tjugo gånger längre än en där hon går ensam (hon springer inte av sig själv). De rusar av och an, smyger på varandra, väljer oväntade vägar, tvärnitar och byter riktning.
Zeldas aktivitetesnivå både ute och inne har ökat dramatiskt, och jag är övertygad om att hon nu har en roligare vardag.
Tack Nemi, detta har blivit precis som jag hoppades!

Anonym sa...

Ni är verkligen att gratulera! Vem av er som vunnit mer på den utökade flocken är inte lätt att se?

Olga da Polga sa...

åh lycka!!!

Anonym sa...

Suveräna foton. Jag har blivit väldigt intresserad av fotografering av hundar sedan jag skaffade blogg. Det är väldigt svårt att få fina bilder där de rör sig naturligt. I alla fall om man har hundar som är snabba.

Unknown sa...

Just de här bilderna tog jag med sportinställningen - man får hundra bilder varav 80 bara visar päls, päls, och mer päls... (nu överdriver jag en aning, som ni säkert förstår...)

Lyckopiller sa...

Härliga bilder! Värsta vinterruset ju!

Anonym sa...

Det är synd att det bara är vi som får se de härliga proffsbilderna på lekande Zelda och Nemi!

Unknown sa...

Alla är välkomna att titta in...

Anonym sa...

Jo visst, men...
Vet inte hur många besökare du har på bloggen men jag är säker på att många många fler skulle få ta del av det inspirerande anslaget och de fina bilderna om de skulle publiceras också i annat "format" - som Knyttet sade: vad gör man med en snäcka om man ej får visa den?
Dina snäckor skulle göra många fler glada!

Unknown sa...

Sprid länken till vänner och bekanta!

Hana_Caena sa...

Underbara bilder!!!
Det e en sån glädje i att se hur de rör sig med varandra!