onsdag 22 december 2010

Ett freestyletrick från grunden....

Tänkte att ni kanske ville vara med från början: nu ska Zelda o jag träna in ett nytt trick som jag såg i helgen på freestyletävlingen. Detta borde passsa mig och Zelda, tänkte jag, så nu har vi satt igång. Nästa steg är att jag inte ska behöva visa med targetsticken, hon ska själv ta initiativet och hoppa. När hon gör det ska tricket döpas, och därefter ska hon bara belönas när hon gör det på kommando.
Det börjar bra, det var inga problem att få henne att hoppa genom armen, som ni ser...

6 kommentarer:

Agneta sa...

Hurra!

Britt Marie o Rudi sa...

Det ska bli kul att se fortsättningen!

Anonym sa...

Så fint!

Jenny o Elba sa...

TJUSIGT! Det där kommer att gå galant :) Hon är så lätt och smidig!!!
Vad behändigt med en targetsticka med klicker på (för visst är det en så'n?)!!!

GOD JUL!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

God Jul och tack för alla fina tips!Ska bli roligt att följa Zeldas träning.

Unknown sa...

Jo, det är en jättepraktisk två-i-ett targetsticka/klicker som dessutom har ett ganska tyst klick. Zelda blev så rädd för den första klickern att hon tvärvägrade att följa med när den kom fram. Som tur var läste jag i en bok om klickerträning att detta inte är så ovanligt, det gäller då att hitta ett ljud som är så svagt att hunden inte blir störd.