tisdag 13 oktober 2009

Drömkonsumenten...


När Zelda badar - som hon gjorde igår - ska jag ha schampo, balsam och eventuellt en inpackning eller liknande.
Detta har jag att välja på just nu.
Jag testar optimistiskt alla produkter som rekommenderas, annonseras, eller bara dyker upp på hyllorna... Hoppas att jag snart har hittat några som fungerar pålitligt så att inte varje bad blir ett experiment.
Och Zelda blev vacker även igår av ett schampo som skulle spädas 1:10 och sedan sitta i i tre minuter, ett balsam som skulle spädas 1:1 och sedan sköljas ut noggrant, igen efter tre minuter, och till sist en produkt som ska ge pälsen litet tyngd och som inte ska sköljas ut alls.
Det är roligare än det låter!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Är bara så nyfiken på Zeldas mörka hår längst ut på öronen (nejdå, jag har inte trott att det är smuts!!). Är det mörkt hår/päls som växt ut eller är det så att håret/pälsen mörknar med tiden. /Ej hundägare

Unknown sa...

Det är hårstrån som är mörka från början... Färgen bestäms i hårsäcken, medan de växer... Om detta har jag skrivit en hel del i boken om Zelda som kommer i december!

Anonym sa...

Ska önska mig den i julklapp. /Ej hundägare

Hana_Caena sa...

kör på lazer lites silk i balsamet och även i en sprayflaska med vatten som jag använder för att reda ut tovor med.
Suveränt!

Köpte även K9s aloe veras competition nano mist och den fungerar också bra.

Unknown sa...

Laser lite I balsamet?
Hurra! Ett nytt tips att pröva - hur mycket, och fungerar det med alla balsam? Jag inser att jag håller på att skaffa mig ett nytt ordförråd som gör att alla som inte ägnar sig åt pälsvård kommer att stå som frågetecken...