fredag 14 november 2014

Och igår tog jag tag i mig själv ...

Jag har upptäckt något jag borde ha upptäckt för länge sedan: min programidé som jag tycker är hur tydlig som helst är inte hur tydlig som helst. Det som saknas är gestaltningen från min sida som ska göra att publik och domare förstår berättelsen som programmet bygger på.
Vad göra? Jag frågade Charlotta Åkerblom, skådespelare som jag träffade nyligen när vi examinerade studenter, om hon kunde hjälpa mig.
Det kunde hon.
Så igår gick vi igenom programmet med fokus på hur jag kan bli tydligare. Det var oerhört givande och intressant!
Så nu ska jag träna, träna och träna mig själv medan hundarna får vila och titta på...


2 kommentarer:

Kakan sa...

Spännande! 😀

Arlo sa...

Jag, som sett ert program flera gånger måste faktiskt hålla med, det är inte glasklart, när det gäller handlingen....superbra om den tydliggörs så stiger poängen ännu mer!