fredag 22 augusti 2014

Idag blir det ett boktips:




Hedvig Rudling är fil. kand i litteraturvetenskap och arbetar som redaktör och bildresearcher. Hon har utgått ifrån fotografier, framförallt från första världskriget, som skildrar soldater och de djur som också drabbats av människornas krig. Rörande, värmande, skrämmande, sorgligt, trösterikt. Det finns många hundar innanför pärmarna även om det är en katt på framsidan.Jag kommer att tala med Hedvig om hennes bok på Armémuseum den 2/9, kl 18.30. Välkomna! .








3 kommentarer:

Lena sa...

Ibland är 80 mil längre än vanligt.. Hade gärna kommit!

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Låter intressant.

Arlo sa...

Jag höll i boken en gång men ställde tillbaka den oöppnad.....jag är så vansinnigt blödig när det gäller djur så jag tordes inte utsätta mig för berättelserna...// BMW