söndag 31 augusti 2014

Dagens träningsinsikt.

Varför gör jag så gärna saker som hundarna redan kan när vi tränar? Tjatar igenom samma sak på samma sätt. Det kan ju knappast kallas för träning.
Jo, därför att jag blir så glad och nöjd när de gör det jag hade tänkt att de skulle göra.
Fast de sakerna behöver vi ju inte träna på.
Det vi behöver göra är att  hitta sätt att träna det som inte fungerar, så att det går bättre framöver.

Så från och med idag ska jag försöka undvika onödiga feelgood pass och istället fokusera på att bli lika glad över mer utmanande och konstruktiva sessioner.

Under dagen ska Nemi få träna "bakåt" i mellanposition ute (det går fint inne, sämre ute) med alla de störningar som kan tänkas komma.

Inne behöver vi inte träna mer på detta.
Så det så.

Nästa tävling blir i Staffanstorp i Skåne om två veckor :-)

3 kommentarer:

Lena sa...

Precis vad jag behövde höra! Tänk att det "enkla" i att träna på det man behöver istället för det man vill är så svårt... Tack för påminnelsen!

Arlo sa...

Jo, visst är det så...// BMW

Erika sa...

Toppenbra inlägg som jag ska ta till mig!