söndag 23 februari 2014

Man kan ju bli galen!

Först körde vi vår 6+ start. Jag fick inte med mig hundarna i starten, men andra halvan gick som planerat. Resultatet blev 22,10 poäng och ett tredjepris! Klart över förväntan!


Serdan provkörde vi Nemis HtM 2 program för första gången - jag fick inte med mig henne heller i starten, och vi slutade på 20,45 poäng vilket jag tror var generöst av domarna. Men formbeskedet var positivt - vi har fungerande tema (räv), fungerande musik (What does the fox say) och ett fungerande program, nu ska vi bara träna vidare så att vi kan sätta det.

Och till slut - Zelda.
Vårt samarbete - eller brist på samarbete  - kan göra mig galen. Igår skulle jag testa något nytt, nämligen att låta henne så slalom på vägen in på planen så att hon hade något att tänka på. Alla ni som har följt den här bloggen inser förstås omedelbart att detta inte är någon god idé med en hund som hatar överraskningar. Mycket riktigt - hon stannade upp, jag nuddade henne med foten … Sedan var det kört.

Så vi var uträknade innan vi ens hade hunnit starta. Jag körde ändå, men med en hund som hade tappat allt förtroende för hela projektet.

Suck.
Just nu känns det nästan oöverstigligt att ta in de där små poängen som vi behöver för ett uppflytt i klass 3, vilket är vårt resultatmål för året. Helt klart är att jag behöver fokusera på andra mål och träna på ett klokare sätt. Eller något ...

4 kommentarer:

Olga da Polga sa...

Tre viljor ... :-)

Grattis till tredje pris!
Och jag måste säga, att jag gillar Zelda - skarpt ♥

Arlo sa...

Kul att ni fått till ett räv-program, Nemi och du. Det vill vi gärna se!
Grattis till ett för dig överraskande tredjepris och när det gäller Zelda....ja, ingen känner henne bättre än du, och jag tror på dig som problemlösare!

Anonym sa...

Kanske är Zelda inte riktigt i sin rätta miljö där överraskningar sänker henne?

Hon visar helt enkelt att hon inte gillar överraskningar och om poängen blir dålig, so what? Det går fler tåg...

Anonym sa...

Zelda påminner till sin temperament på min bortgångna Regina. :)