söndag 9 februari 2014

Gårdagen:

Bäst: en domare gav oss 8/10 för tolkning av musiken, och flera personer kommenterade att Zelda såg glad ut.
Sämst: alldeles häpnadsväckande många missar, ofta på sådant som sitter klockrent på träningen.
Resulat: två femteplaceringar. 20,95 respektive 21,45 poäng.

Vad säger ni om detta:
Här ligger Zelda i sin bur tillsammans med en mängd okända hundar, folk springer av och an, och trots detta kan jag ta ut henne, värma upp henne några minuter, och tävla med en hund som är glad, taggad och tillsynes helt ostressad.
Det gör mig riktig imponerad! Ni anar henne i buren under den röda väskan:

Ungefär mitt i programmet:


Ur domarprotokollen: "Fin glädje i programmet" "Gladaste svansen idag" "Några delar är också väldigt bra"...

I morgon ska jag använda första starten till att köra igenom de moment som strulade mest, och gå av och belöna (och diska mig) när de sitter som de ska. Räknar med att kunna belöna fyra gånger. Och efter det hoppas jag förstås att vi ska klara programmet bättre när vi kommer till sista starten, målet blir att förbättra dagens poäng.

6 kommentarer:

Lens sa...

Om det säger vi grattis ! Vilket fint omdöme; gladaste svansen idag :)

Anonym sa...

Hejsan=) Kika in på http://tassainhundshop.se/
Där finns mysiga artiklar för dig och din bästa vän !

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Vad roligt med bedömningen av musiken och svansen. Lycka till med resten.

Ewa Ivarsson sa...

Bravo.. huvudsaken är ju glädjen hon visar lilla fina Zelda!

eva s sa...

: )

Arlo sa...

Jag läser in flera rejäla glädjeämnen i dagens rapport, även om poängen inte blev som önskat!