lördag 1 februari 2014

Ladies and gentlemen - let me introduce...

Morris!

Jag fick tummarna ner för mitt musikval för Nemis HtM klass 2 program när jag tränade med Carina Persson och min nya grupp, så nu ska hon istället få köra  till "What does the fox say" (ja, jag vet att det är en rätt hemsk låt, men det kommer att bli ett kul program, både Nemi och jag ska vara rävar). 

Morris är danslärare, han är från Italien men arbetar i Tyskland. Han, liksom jag, är här och arbetar. Jag gick på ett ovanligt inspirerande danspass med honom (lyrical hiphop, vad sägs om det?) och min vana trogen frågade jag sedan om han ville ge mig lite hundkoreografitips. Det ville han, så nu har vi försökt hitta ett rörelsemönster och några saker jag kan göra för att komma igång med programmet. Här hans förslag på mer rävlik slutpose…

4 kommentarer:

ej hundägare sa...

Nemi som räv låter som klippt och skuret:) Lycka till!

Lena sa...

Så härligt! Så roligt att få inspiration från olika håll /)

Arlo sa...

Jaaaa, vi vill se er som Mickel Räv! Blir det sura rönnbär som rekvisita? Eller ska ni raska över isen? Förlåt, men jag kunde inte hejda mig :-)

Maud Ayas och Shantis matte sa...

Nu kommer ni att slå alla med häpnad.